Vrijdag nog een interview, netjes 1,5 meter uit elkaar en geen handen schudden, maandag ineens docent op… de thuisschool. Zoals zoveel Nederlanders werden ook wij overvallen door alles wat er gebeurde nadat het coronavirus ons land in zijn greep kreeg. En net als heel veel Nederlanders, werden ook wij flink heen en weer geslingerd tussen tal van emoties. Van help-hoe-geef-ik-mijn-kinderen-goed-les, tot wat-als-een-geliefde-ziek-wordt en wat-gaat-dit-met-onze-zaak-doen.

Tekstschrijven op afstand?

‘Werken jullie nog door?’ Die vraag stelde een klant nadat het stof van alle maatregelen na de eerste week een beetje was neergedaald. Iedereen vond, met heel veel vallen en opstaan, weer een beetje een ‘normale’ modus. Waar de eerste week nieuwe opdrachten uitbleven, kwam de wereld na dat abrupte einde weer een beetje tot leven.

Het antwoord? Ja, wij werken gewoon door. Dat kan gelukkig ook prima, als tekstschrijver. De meeste interviews nemen we nu telefonisch af. Ook voor het maken van een websitetekst, blog of communicatieplan is geen fysiek contact nodig. Maar we kunnen ook nog steeds op locatie interviews afnemen. Dan houden we ons natuurlijk netjes aan de regels: 1,5 meter afstand. Want het is eigenlijk wel de charme van ons vak: op veel plekken een kijkje achter de schermen krijgen en mensen in de ogen kunnen kijken.

Ook nu communiceren

Zoals gezegd, moest iedereen echt wel even aan de nieuwe werkelijkheid wennen. Maar daarna merkten we dat veel bedrijven en organisaties het juist in deze tijd belangrijk vinden om te blijven communiceren. Denk aan scholen die zowel ouders, leerlingen, als docenten als hun omgeving op de hoogte willen houden. Maar ook aan een organisatie die wil laten zien hoe hun medewerkers hun werk nu doen. Of dat ene bedrijf dat normaliter lezingen door het land geeft en nu kiest voor online lezingen. Wij helpen ze om daarover te communiceren.

Zo’n periode geeft ook ruimte om dingen te doen waar je eerder niet aan toe kwam. Zo werken wij achter de schermen aan een nieuwe website voor Magazines Maken. Ook gebruikt Romy deze tijd voor het bijspijkeren van haar marketingkennis. Want dit is de tijd om dat wat al tijden achteraan op je to-do-list staat, juist wel te doen. Droom jij al jaren van een nieuwe website, een online programma, het schrijven van een boek of ebook? Misschien is dit het moment!

Meer weten?

Lees hier meer over een magazine maken in tijden van corona.

Benieuwd naar de werkzaamheden van een tekstschrijver?

Drie redenen om een tekstschrijver in te huren:

Drie redenen om een copywriter in te huren

 

Pin It on Pinterest

Share This