Een copywriter inhuren? Waarom zou je? Je schrijft zelf wel even die flyer/blogpost/blog, toch? Grote kans dat je hier na een paar uur ‘taalworstelen’ heel anders over denkt. Drie reden om een copywriter in te huren.
 
 
1. Een copywriter leeft zich in in jou én in je doelgroep
 
Kijk, jij weet zelf precies wat je wilt vertellen en dat is heel goed, maar er wacht nog een stap. Welke? Jouw boodschap vertalen naar de doelgroep. Je hebt er niks aan als jij helemaal enthousiast wordt van je vers getikte tekst, maar je klant er warm noch koud van wordt. De eerste stap: bedenken wat jij wilt vertellen, is vaak niet zo moeilijk. Maar je inleven in de doelgroep, de juiste tone of voice aanslaan en je boodschap goed overbrengen: dát is een vak apart. Een vak dat een copywriter verstaat.
 
 
2. Een copywriter werkt efficiënt
 
 

Ken je dat? Je denkt ‘even’ een tekst te schrijven en voor je het weet is je halve dag weg en ben je eigenlijk nog niet gelukkig met je schrijfsel. Vervolgens leg je je tekst voor aan een collega, die er ook wat uurtjes op zit te zwoegen en daarna moet jij nog het één en ander aanpassen. Voor je het weet zitten er wel héél veel uurtjes in die tekst.
 
 


Vergelijk het met klussen in je huis. Na het zien van tien filmpjes, kan ik best een poging wagen om een lamp op te hangen. Maar dat kost me heel wat uurtjes, scheldpartijen en op en neer rijden naar de bouwmarkt omdat ik nét dat ene onderdeel mis. Natuurlijk zal ik trots zijn als de lamp, een tikkeltje scheef maar oké, hangt… Maar ik had in die tijd ook iets anders kunnen doen. Als ik dus een enorme to do list heb, dan is het veel efficiënter (en uiteindelijk goedkoper) om een klusjesman in te huren. Die doet elke dag niets anders en hangt dat lampje binnen no time op.
 
 


Bij een copywriter klop je niet aan voor een klusje in huis, maar een tekstschrijver weet wel binnen een mum van tijd een rake tekst voor je op te schrijven. Kun jij je mooi op de rest van je to do list concentreren.
 
 
3. Met behulp van een copywriter boek je een beter resultaat
 

Maak je een nieuwsbrief vol met net niet-artikeltjes? Dan is de kans groot dat die nieuwsbrief niet gelezen wordt. Een copywriter zorgt voor een kop die je bijna niet NIET Kunt aanklikken, komt met ronkende streamers, kittige quotes en rake teksten. Met ‘net niet’, bereik je vaak ook ‘net niet’ het resultaat dat je wilt bereiken. Ga je voor een optimaal resultaat? Kies dan voor een copywriter die weet hoe je je lezer raakt.
 

Pin It on Pinterest

Share This