Blog
Hoe zet je je deuren als bedrijf, school of organisatie open tijdens een lockdown?
Nieuwe medewerkers rondleiden in het gebouw, ouders en kinderen je school laten zien of een publieksdag organiseren… Het is allemaal even niet mogelijk. Maar hoe presenteer je je school, bedrijf of organisatie dan wél tijdens lockdown? Nou zo… 1) Presenteer je school...
Hoe blijf je als ondernemer zichtbaar tijdens de lockdown?
Veel ondernemers worden getroffen door de lockdown. Zeker nu de lockdown langer duurt, voel je misschien de behoefte om zichtbaar te blijven. Maar hoe doe je dat? Zonder dat je veel hoeft te investeren in een webshop, een duur programma om een online training te geven...
Terugblik: TextVast in 2020
2020: het jaar van twee keer een lockdown, thuiswerken samen met je kinderen en ondernemen met je handen op de rug gebonden… Maar ook het jaar van nieuwe initiatieven, elkaar opzoeken en digitaal werken en vergaderen. Hoe was ons 2020? Een terugblik. ...
Onderwijscommunicatie: draai het eens om!
Onderwijscommunicatie: draai het eens om! Die school bij ons op de hoek, is dat iets voor onze zoon of dochter? Om antwoord te geven op die vraag ga je op onderzoek uit. Je leest een wollig stuk over de missie en visie, bladert een ellenlange schoolgids door en leest...
Samenwerken met een tekstschrijver: hoe werkt dat?
Voor het eerst wil je de hulp van een tekstschrijver inroepen. Bijvoorbeeld omdat je je eigen onderneming start en teksten voor je website nodig hebt, serieus aan de slag wilt met bloggen of je aan nieuwe klanten wilt presenteren met een eigen magazine. Maar… hoe ziet...
5 clichés over communicatie en copywriting
Wedden dat je een van deze clichés over communicatie en tekstschrijven wel eens gehoord hebt? Ze zijn er niet voor niets, deze dooddoeners. Ze zijn waar! Dus: stof deze oude waarheden af en dóe er wat mee! 1. Schrijven is schrappen Een wijs man (genaamd Blaise...
Content in de zomer: 5 tips
De zomervakantie is begonnen! Tijd om even tot rust te komen. Even wat minder posten op je social mediakanalen is nu logisch en helemaal niet erg. Maar zo’n twee maanden helemaal niets van je laten horen, is ook niet aan te raden. Uit het hoofd, uit het hart, zeggen...
Vind de aandacht: vier tips
Je organiseert een online seminar. Je lanceert een nieuw product waar je enorm trots op bent. Je wilt dat iedereen weet dat jij net gestart bent. Verschillende redenen om even de spotlights op te zoeken. Maar dat blijkt soms moeilijker dan gedacht, de aandacht trekken...
Lessons learned: communicatie in het onderwijs
Terug van weggeweest…. Twee jaar geleden startte ik een communicatieklus bij de scholengemeenschap waar ik mijn werkzame leven ooit begon (het Commanderij College). Ik zou een maandje of twee bijspringen op de afdeling communicatie. Dat liep anders dan gedacht en...
Uit de intelligente lockdown… 3 tips voor content
Eindelijk: naar school, de kapper, thuiswerken zonder kinderen of je nagels bij laten werken. De eerste stapjes naar ‘het nieuwe’ normaal. Voor veel bedrijven verandert er nu of heel binnenkort iets, omdat er weer meer mag. Hoogste tijd om je bedrijf dus post lockdown...
Een magazine maken in tijden van corona? Juist nu
Is het wel verstandig om in deze onzekere coronatijd een magazine uit te brengen? Ja! Juist nu zijn veel mensen thuis en hebben ze de tijd om te lezen. Bovendien leent een magazine zich om echt even een momentje voor jezelf te pakken. En wie kan dat in deze heftige...
Copywriter tijdens de coronacrisis
Vrijdag nog een interview, netjes 1,5 meter uit elkaar en geen handen schudden, maandag ineens docent op… de thuisschool. Zoals zoveel Nederlanders werden ook wij overvallen door alles wat er gebeurde nadat het coronavirus ons land in zijn greep kreeg. En net als heel...
Zo maak je een goede briefing voor een copywriter
Als copywriters hebben wij al heel wat briefings gezien. Soms is een briefing een groot woord en is het niet meer dan een zinnetje, soms is zo’n briefing voor een tekstschrijver zeer uitgebreid. Denk niet te luchtig over de briefing, want hoe duidelijker die is, hoe...
Drie redenen om een copywriter in te huren
Een copywriter inhuren? Waarom zou je? Je schrijft zelf wel even die flyer/blogpost/blog, toch? Grote kans dat je hier na een paar uur ‘taalworstelen’ heel anders over denkt. Drie reden om een copywriter in te huren. 1. Een copywriter leeft zich in in jou én in...
TextVast trakteert! Blogpost cadeau
In onze vorige blog kon je inspiratie vinden voor verse blogposts in 2020. Heb je de blog gelezen, maar is het je (nog) niet gelukt om aan het schrijven te slaan? Geen probleem! Als nieuwjaarscadeautje (ja, we zijn al even bezig in 2020, maar wat dan nog) geven wij...
Begin het jaar goed: blogideeën
2020 is here to stay. Hup: tijd om die goede voornemens uit te laten komen. Is jouw goede voornemen: meer (zakelijk) bloggen? Dan hebben wij een cadeautje voor je: vijf blogideeën. Kun je meteen met goede moed aan de slag! Blogidee 1: favoriete quote (serie) Werk je...
Recente reacties