Veel ondernemers worden getroffen door de lockdown. Zeker nu de lockdown langer duurt, voel je misschien de behoefte om zichtbaar te blijven. Maar hoe doe je dat? Zonder dat je veel hoeft te investeren in een webshop, een duur programma om een online training te geven of iets anders?
.

Blijf zichtbaar op je socials tijdens de lockdown: geef een kijkje achter de schermen

Tijdens de lockdown zichtbaar op socials

Zorg dat je als ondernemer zichtbaar bent op social media: deel kennis en tips, maar ook jouw verhaal
Ondernemer A deelt tips over hoe je gespleten haarpunten tegen gaat, laat nieuwe producten zien en noemt een top 5 populaire haarkleuren. Ondernemer B deelt dat ook, maar laat ook zien hoe ze soms worstelt met de lockdown, je ziet hoe ze thuisonderwijs geeft, met haar kinderen op pad gaat en met andere ondernemers via Teams aan het sparren is. Wie volg je liever? B toch? Toch delen heel veel ondernemers het liefst alleen zakelijke informatie. Ze denken dat niemand zit te wachten op een kijkje achter de schermen. Maar jouw klanten vragen vast ook regelmatig hoe het met je gaat? Heb je het in een telefoongesprek met een andere ondernemer nooit over privé. Vast wel. Dus laat op je socials zien wie je bent én wat je te bieden hebt.

Online producten aanbieden? Keep it simple!

Online programma? Online workshop? Tips delen met je klanten?  Maak het makkelijk!
Je ziet het van alle kanten opkomen: online programma’s, webinars en ebooks. Hartstikke leuk denk je, maar dat vraagt vast om een enorme investering? Dat hoeft helemaal niet! Maak een besloten Instagramaccount voor jouw online knipcurusus (om maar iets te noemen, want veel mensen zijn hun coronakapsel wel zat. Zet daar tips, tricks en filmpjes op. Stuur je klanten een tikkie en geef hen toegang tot je het besloten account door de klant te accepteren.  Kind kan de was doen! Een online programma klinkt ingewikkeld, maar dat hoeft het helemaal niet te zijn!

Bedenk een coronaproof dienst of product (en schreeuw het van de daken!)

Klaar met je coronakapsel? Deel tips

Kindervoeten blijven groeien… Haarverf groeit uit….  Nagels breken af. Dat shops en salons nu dicht zijn, betekent niet dat de behoefte verdwijnt. Denk na hoe je coronaproof toch aan de behoefte van de klant kunt voldoen. Denk aan een passervice aan huis of het verkopen van haarverf inclusief thuisverfinstructies. Wat kan wél? Hoe kun je je klanten nu helpen. Got it? Schreeuw het van de daken. Je beste klanten, zijn de klanten die je al hebt! Dus stuur die nieuwsbrief eruit, deel je verhaal op social media en hang een grote poster op je winkelruit!

 

Verras je klanten: niet online, maar offline…

Een mooi magazine, een leuk cadeautje, een persoonlijke kaart… laat je klanten zien dat je er nog bent en dat je aan ze denkt.

 

Kan ik niet beter gewoon wachten tot die lockdown achter de rug is?
Kan! Maar er zijn veel ondernemers die wel zichtbaar blijven tijdens de lockdown en zo goodwill winnen en nieuwe klanten binnenhalen. Als je na de lockdown een geweldige doorstart wilt maken, zorg je dat je ook juist nu zichtbaar blijft voor je klanten.
Vind je het lastig om zichtbaar te zijn tijdens de lockdown? Vraag hulp!
Vraag een professional om met je mee te denken. Stel samen bijvoorbeeld een contentplanning op voor de komende periode. Zodat je beter inzicht krijgt in wat je de komende tijd kan delen op welke kanalen. Sommige content maak je zelf, maar er zijn ook blogs of foto’s die je kunt uitbesteden. Tja, je voelt ‘m al aankomen, wij denken natuurlijk graag met je mee. Omdat we je willen helpen tijdens deze lastige lockdownperiode, is een online koffiegesprek met Textvast helemaal gratis. Hopelijk krijg je door ons gesprek inspiratie om zichtbaar te blijven en meer omzet binnen te halen.

Pin It on Pinterest

Share This