Nieuwe medewerkers rondleiden in het gebouw, ouders en kinderen je school laten zien of een publieksdag organiseren… Het is allemaal even niet mogelijk. Maar hoe presenteer je je school, bedrijf of organisatie dan wél tijdens lockdown? Nou zo… 

1) Presenteer je school met een interactieve plattegrond of een interactieve video

Een beeld zegt meer dan duizend woorden… zeggen ze wel eens. Maar eerlijk is eerlijk, een foto van alleen een klaslokaal of afdeling is eigenlijk best nietszeggends. Die super enthousiaste medewerker die je rondleidt, die leerling die een proefje met vuur laat zien of die directeur die zijn school in de spotlights zet… dát maakt het verschil. Breng je plattegrond of video tot leven, maak ‘m interactief. In de hal vertelt de directeur in een filmpje over de missie en visie, in een klaslokaal beluister je een podcast die gemaakt is in door groep 8 en op het buitenterrein vertellen collega’s dat ze gratis mee kunnen doen aan een bedrijfsbootcamp. Wil je meer weten over zo’n interactieve plattegrond of video? Neem dan contact met ons op.
vloggen met je bedrijf

Vloggen met je bedrijf

2) Vlog van leerlingen, docenten, medewerkers of experts


Laat je medewerkers, leerlingen of docenten een videoboodschap inspreken en maak van deze vlogs een leuke video. Want niet de stenen maken je bedrijf, school of organisatie, maar de mensen die er werken.

3) Bloggen met je bedrijf

Die ene collega vertelt een eerlijk verhaal over thuiswerken, de ander deelt hoe hij of zij nieuwe kennis opdoet en in een derde blog noem je vijf nieuwe producten die je aanbiedt. Zorg voor een mooie balans in ervaringen, kennisoverdracht, promotie en storytelling. Zelf geen gouden pen? Geen probleem! Een professionele tekstschrijver klaart deze klus voor je! En laten wij nou tekstschrijvers zijn, dus neem voor meer informatie over een blogabonnement even contact op.

4) Presenteer je school, bedrijf of organisatie in een magazine

Je hoeft je niet (alleen) online te presenteren. In deze tijd waarin we meer dan ooit online zijn, blijft een offline presentatie extra goed hangen. Gun je ‘bezoekers’ een offline momentje. In een magazine kun je de mooiste verhalen en prachtige foto’s delen én je geeft een genietmomentje weg. Wedden dat zo’n offline uiting opvalt tussen al die online presentaties?
Podcast in het onderwijs

Maak een podcast

5) Vertel jouw verhaal in een podcast

Steeds meer mensen beluisteren tijdens hun lunchwandeling een leuke, interessante podcast. De podcast leent zich uitstekend om een mooi verhaal te vertellen, een gesprek te houden of informatie te geven. Het is een laagdrempelige manier om je boodschap over te brengen. Veel meer dan een microfoon heb je niet nodig. Nou ja, een goed plan van aanpak, een perfecte invalshoek en scherpe vragen… Dat wel. Maar daar kunnen wij je bij helpen!

Archieven

Pin It on Pinterest

Share This