‘Mouwen opstropen en aan de slag, dat is wat mij betreft typerend voor TextVast’
Sommige projecten verdienen zichtbaarheid. Een voorbeeld daarvan is Van Alle Talen Thuis. Een project dat meertalige kinderboeken beschikbaar maakt in bibliotheken, scholen en kinderopvanglocaties. Inclusief training om ze te gebruiken. TextVast ondersteunde VATT met een communicatieplan, communicatiewerkzaamheden en PR-aandacht. Het resultaat: landelijke zichtbaarheid, met als hoogtepunt een item bij het Jeugdjournaal. Programma-manager Ineke Noordhuizen vertelt meer over de samenwerking:
‘Bij Van Alle Talen thuis waren we op zoek naar een tekst- en communicatiebureau, omdat we meer bekendheid wilden geven aan dit project. We hebben meerdere bedrijven om een voorstel gevraagd en kwamen uit bij TextVast. Mouwen opstropen en aan de slag, dat is wat mij betreft typerend voor TextVast. Jullie zijn praktisch en doelgericht. Jullie begrepen meteen wat we nodig hadden en kwamen met een compleet plan. Gingen actief op zoek naar de doelgroep, dachten mee over geschikte evenementen, kozen de beste vorm van communicatie en hadden meteen de goede tone of voice te pakken.

PR-aandacht opzoeken
Dankzij jullie goede contacten en grote netwerk kregen we veel aandacht in de media, van een prachtig item op het Jeugdjournaal tot een reeks artikelen in regionale kranten. Jullie maakten mooie, pakkende interviews met onze thuistaalexperts, die veel zijn gedeeld op social media.
We moesten werken in een lastige politieke context, waarin aandacht voor de belangen van anderstalige kinderen niet altijd als iets positiefs werd gezien. Het was fijn om daarover te kunnen sparren. Álle kinderen profiteren van deze boekencollecties, dus dat hebben we benadrukt.
Benaderbare communicatie
Omdat jullie zo benaderbaar zijn was de communicatie met alle betrokkenen, stakeholders, thuistaalexperts en ouders heel fijn. Dat maakte voor ons echt het verschil.’