Het lijkt nog maar zo kort geleden dat we onze stagiaire Emma aan jullie voorstelden. Nu zit haar stage er alweer op. In deze blogpost blikt ze terug op haar stageperiode: ‘Time flies when you’re having fun, wordt altijd gezegd toch? Wat ging de tijd snel en wat heb ik met veel plezier kunnen werken bij TextVast!’

‘Door corona heb ik in mijn tweedejaarsstage alleen online kunnen volgen, waardoor dit mijn eerste ‘werken op kantoor’-ervaring was. Ik werd met open armen ontvangen en gelijk opgenomen als lid van het team. Ondanks dat ik in mijn eentje aan mijn individuele opdracht werkte, werd ik meegenomen in de werkzaamheden van collega’s. Ook vroegen ze regelmatig aan mij hoe het met mijn opdracht ging. Kortom: een TOP eerste kantoorervaring en een TOPbedrijf!’

 

Afstudeeronderzoek

‘Mijn afstudeeropdracht ging over de herpositionering van Magazines Maken. Dit is een creatief concept van TextVast en Geven Communicatie. De klant maakt onder begeleiding van een multidisciplinair team van Magazines Maken (fotograaf, vormgever, tekstschrijvers) in één dag(deel) een magazine. Deze professionals geven bijvoorbeeld een workshop schrijven en fotograferen, zodat de klant die tips mee kan nemen in het uitvoeren van de opdrachten. Het magazine dat hieruit rolt, kan de klant vervolgens inzetten als communicatiemiddel. Bijvoorbeeld uitdelen aan hun doelgroep of stakeholders van de organisatie. En helemaal mooi meegenomen: tijdens deze dag komt ook teambuilding aan bod.’

 

Herpositionering

‘En laat teambuilding nou precies zien waar Magazines Maken momenteel vooral voor wordt ingezet. Dat is de positionering van het bedrijf. Na wat vooronderzoek werd echter duidelijk dat zowel de doelgroep (potentiële klanten) als het Magazines Maken-team het eigenlijk eerder zien als marketingcommunicatiemiddel.

Daarom ging ik in gesprek met de doelgroep, nam ik interviews af met de eigenaren en verdiepte ik me in de nodige literatuur. Allemaal met als doel: een nieuwe positionering opstellen. Waarin onderscheidt Magazines Maken zich ten opzichte van de concurrentie? En hoe ziet de potentiële klant het bedrijf? Na alle interviews heb ik een nieuwe positionering geformuleerd. En daar bleef het niet bij. Ik heb een campagne ontwikkeld om Magazines Maken meer bekendheid te geven bij de doelgroep. Voorzien van verschillende scenario’s.

En nu zit mijn afstudeeropdracht erop. Zelf ben ik best trots op het eindresultaat. Toen ik op mijn laatste dag mijn ideeën pitchte bij Koen, Romy en Heidi, reageerden zij gelukkig ook enthousiast! Dat is dus mooi in the pocket.’

 

Met vertrouwen afstuderen

‘Het werken in een gezellig team is iets dat ik echt leuk vind. Elkaar helpen als je even vastloopt en je laten inspireren door anderen. Natuurlijk wordt er ook wat gekletst tussendoor, want even ontspannen is net zo belangrijk. Zodat er daarna weer volle bak gewerkt kan worden.

Wat het belangrijkste is wat ik tijdens mijn stage bij TextVast heb geleerd? Het klinkt misschien cliché, maar dat is toch vertrouwen in mezelf hebben. Ik merk dat ik de afgelopen jaren genoeg kennis heb opgedaan om met een gerust hart af te studeren. En daarna daadwerkelijk aan de slag te gaan in het werkveld als communicatieprofessional. Stiekem mag ik best wat meer vertrouwen in mezelf hebben!’

Pin It on Pinterest

Share This