Print dood? Welnee, springlevend!

‘Schrijven jullie ook nog wel eens teksten voor print, in plaats van alleen online?’ Die vraag horen we bij TextVast regelmatig. En ja, we schrijven zeker voor print. Best veel zelfs. Bloggen, aanwezig zijn op social media en je website op orde hebben is allemaal heel belangrijk. Maar wil je echt een keer indruk maken? Dan kies je voor print! Met deze 4 printprojecten waren wij de afgelopen weken bezig.

Printvoorbeeld 1: De ingrediënten van BAM, kookboek voor partners

Stel: je hebt als bedrijf een nieuwe, belangrijke partner. Heet je die dan welkom met een digitale nieuwsbrief? Een berichtje op socials? Kan beter, toch? Zo dacht BAM er ook over. Zij belonen trouwe en nieuwe partners met een prachtig cadeau: een BAM-kookboek. Boordevol supermakkelijk te maken (en verrukkelijke) gerechten. Maar ook de ingrediënten van BAM zelf stellen zich voor: we spraken stuk voor stuk gedreven en enthousiaste medewerkers. We interviewden hen over hun grootste hobby, waarmee je meteen veel over iemand te weten komt. Het kookboek is een prachtige kennismaking met BAM, die vast nog vaak uit de boekenkast gehaald wordt.

Printvoorbeeld 2: koffietafelboek voor Brainport Human Campus

De Brainport Human Campus is een begrip in Helmond en omstreken. Maar wat kun daar allemaal doen, beleven, leren en ontdekken? Online vind je alle info, maar ter aanvulling kozen ze voor een prachtig vormgegeven koffietafelboek. Wie daar doorheen bladert, ziet de mooiste foto’s afgewisseld met rake teksten. Je krijgt gewoon zin om naar de Helmondse campus te rijden!

Printvoorbeeld 3: Magazine Fontys Innoversity

Onderwijsontwikkeling vraagt om gedurfd onderwijskundig leiderschap. Want hoe inspireer je medewerkers om op een andere manier naar onderwijs te kijken? Om uit de comfortzone te gaan? In elk geval niet door gortdroge rapporten te publiceren. Wel door: verhalen te vertellen! In dit magazine van Fontys Hogescholen laten we de mooiste onderwijsinnovaties zien. Zowel docenten als onderwijsinnovators en studenten komen aan het woord.


Printvoorbeeld 4: (Leer)KRACHT, magazine voor hogeschool De Kempel


Hogeschool de Kempel staat bekend als de beste pabo van ons land. Ook ambitieuze onderwijsprofessionals kunnen er terecht voor nascholing. Wie meer wil weten hierover, kon natuurlijk al terecht op de website. Maar hoe breng je al die info tot leven? Met een magazine natuurlijk! In het magazine (Leer)KRACHT vinden onderwijsprofessionals aansprekende en uitnodigende artikelen over de masters Passend Meesterschap en Onderwijs & Technologie.

De beste combinatie: print en online


Heb jij een printproject op de agenda staan? Wist je al dat al die printcontent ook waardevolle input is voor online publicaties? Pak dus groots uit met print en gebruik de beste quotes en inzichten voor je socials of nieuwsbrief. Zo haal je het beste uit twee werelden! Hulp nodig? Bel ons of stuur een mailtje. We helpen je graag.

Pin It on Pinterest

Share This