Je organiseert een online seminar. Je lanceert een nieuw product waar je enorm trots op bent. Je wilt dat iedereen weet dat jij net gestart bent. Verschillende redenen om even de spotlights op te zoeken. Maar dat blijkt soms moeilijker dan gedacht, de aandacht trekken en vasthouden. Met deze vier tips gaat het jou vast wél lukken.
.

1. Lanceer geen product, vertel een verhaal

Leuk dat jij een nieuw product gelanceerd hebt, maar voor de media (lees: magazines, kranten, bedrijfsbladen, blogs en meer) niet meteen een reden om groots uit te pakken. Jouw persbericht moet concurreren tegen tal van berichten van ondernemers die minstens net zo enthousiast zijn. Maar als jij er een mooi verhaal bij kan vertellen, dan is de kans groot dat jouw bericht bovenaan de stapel komt. Misschien heb je een persoonlijk verhaal te delen (je hebt een volledig rolstoelvriendelijk restaurant geopend, omdat je zusje na een ongeluk in een rolstoel kwam). Of misschien liggen er andere verhalen voor het oprapen (je bent een opvang begonnen waar kinderen in alle vrijheid buiten mogen spelen en twee ouders vertellen hoe hun kind daarvan op is geknapt).
.

2. Take a picture!

Heb je een topverhaal, dan ben je er nog niet. Want zonder foto, is de kans nog steeds best klein dat je die spotlights op je gericht ziet. Magazines, tijdschriften en online media zijn dol op foto’s. Goede foto’s wel te verstaan. Geen wazig kiekje dat je snel even genomen hebt. Neem er de tijd voor en huur eventueel een professional in. En onthoud: mensen houden van mensen. Dus zorg bij voorkeur voor beelden waarop mensen staan die (liefst) in de camera kijken.
.

3. En… actie!

Wil je de spotlights op je gericht hebben op social media? De kans dat mensen jouw verhaal in zich opnemen en het delen, wordt groter als er iets te winnen valt. Pas op met te opzichtige acties (deel deze foto op je timeline), daar hebben de meeste mensen wel genoeg van. Een vervuilde social door tal van winacties: dat willen we niet. Maar voor weggevers, loopt bijna niemand weg. Event? Zorg voor een leuke goodiebag. Shop geopend: zorg voor een toffe gadget. Online programma? Geef de eerste tien deelnemers iets extra’s.
.

4. Het draait (ook) om jou

Heel mooi, (valse) bescheidenheid, maar stiekem wil jij toch ook weten wie er achter dat toffe festival of nieuwe winkeltje zit? Make it personal! Dus voeg wat informatie toe over jezelf.
TextVast helpt je om in the spotlights te staan
Natuurlijk schrijven we voor jou graag dat mooie verhaal op, maken we een persbericht, een post voor socials of een blog op je website. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend koffiegesprek.

Pin It on Pinterest

Share This