‘Ik wil graag meer klanten. Kun je voor mij mijn LinkedIn-voorstelstukje aanpassen, zodat mensen beter zien wat ik precies doe?’ Dit soort vragen krijgen wij regelmatig. En ja, natuurlijk kunnen we zoiets schrijven, maar we geven er wel een disclaimer bij. Want één keer een goede post delen is mooi, maar zeker geen garantie voor succes. Daarvoor zul je toch echt vaker van je moeten laten horen.

Stel: je bent op zoek naar een leuke freelanceopdracht, want je hebt wat ruimte in je agenda dit najaar. Good for you en voor toekomstige opdrachtgevers zou je denken, want veel werkgevers staan te springen om personeel. Je plaatst een berichtje op LinkedIn: ik ben beschikbaar! En wachten maar… Of je geeft op je cv op je website aan dat je nog ruimte hebt voor een klus en wandelt gezellig naar dat koffiezaakje op de hoek. Je mailbox zal wel volstromen, toch? Andersom geldt hetzelfde: als bedrijf dringend op zoek naar nieuwe medewerkers… Dan is alleen af en toe een vacature plaatsen niet genoeg.

Alleen posten als je iets ‘te vragen’ hebt? Geen goed idee

Het zou natuurlijk kunnen je dat per ongeluk raak schiet. Maar de kans is groter dat een post weinig effect heeft. Zeker als je eigenlijk nooit iets plaatst. Dat ene oproepje gaat al snel verloren in de grote ‘lawine’ van informatie. En daar komt bij: alleen aan de digitale ‘bel’ trekken als jij iets nodig hebt, is niet heel sympathiek. Grote kans dus dat mensen er snel voorbij scrollen.

Maak het persoonlijk en post kennis

Wil je dus meer kans van slagen, dan moet je het anders aanpakken. Je laat niet één keer, maar vaker iets van jezelf horen. En daarbij ‘vraag’ je niet alleen, maar deel je ook kennis én voeg je een snufje persoonlijkheid en entertainment toe. Zo leren mensen jou langzaam kennen. En als je dan uiteindelijk iets te vragen hebt, dan gunnen ze jou het vast van harte.

Contentplanning maken? Help!

Raak je bij het woord contentplanning al in paniek? Heb je werkelijk geen idee wat je kunt posten? Wij helpen je graag, bijvoorbeeld door:

  • Een contentplanning voor je te maken. En niet zomaar een planning, maar een mooie mix aan berichten. Soms luchtig en dan weer serieus. En de ene keer persoonlijk en dan juist vakinhoudelijk.
  • We kunnen de posts/content ook voor je schrijven uiteraard!
  • Wil je leren hoe je zelf een contentplanning maakt? Of wil je de posts graag zelf gaan schrijven, maar kan je wel wat tips & tricks gebruiken? Dan is een schrijftraining of schrijfworkshop misschien wel iets voor jou!

Wil je met ons sparren over jouw content?

Denk je na het lezen van deze blog: ik moet nu toch écht wat meer van mezelf laten zien online. Neem dan gerust contact op met info@textvast.nl voor een vrijblijvende sparsessie. Dan denken wij met je mee. Enthousiasme en een berg ideeën gegarandeerd.

Pin It on Pinterest

Share This