De zomervakantie is begonnen! Tijd om even tot rust te komen. Even wat minder posten op je social mediakanalen is nu logisch en helemaal niet erg. Maar zo’n twee maanden helemaal niets van je laten horen, is ook niet aan te raden. Uit het hoofd, uit het hart, zeggen ze wel. Als je een tijdje ‘van de wereld bent’, moet je er hard voor werken om weer in the picture te komen. Plan een paar posts in deze zomer en ga zelf lekker aan het zwembad liggen. Maar… waarover moet je dan bloggen? 5 tips:

  1. Blog met leestips

    Ben jij ook zo iemand die op vakantie eindelijk toekomt aan lezen? Dan ben je zeker niet de enige. Inspireer al je mede vakantielezers en deel jouw leesstapel (of favorieten boeken van het afgelopen jaar). Dat kunnen prachtige romans of thrillers zijn, maar zorg dat er ook wat vakgerelateerde boeken tussen zitten. Zo voeg je een snufje inhoud toe.

  2. Reflecteer in je blog

    Tijdens je vakantie, kun je ineens de mooiste inzichten hebben. Dit wordt het jaar waarin ik… Deel jouw gedachtes en doelen.
    .

  3. Laat jezelf zien op je socials

    Je staat bekend als de professional die inhoud deelt op LinkedIn of Instagram. Maar natuurlijk willen mensen ook weten wie de mens ‘achter’ dat account is. De manier waarop je vakantie viert, zegt veel over je. Ga je voor lange bergwandelingen, ontspan je door te duiken, is de camping voor jou the place to be? Laat weten hoe jij het beste ontspant en geef wat meer over jezelf prijs.
    .

  4. Maak een playlist en blog daarover

    In de zomerperiode zijn we allemaal (nou ja, bijna allemaal) op zoek naar een relaxte playlist. Deel jouw favoriete muziek. Maak het inhoudelijker, door hierover een blog te schrijven. Wat betekenen deze nummers voor jou? Welke song geeft jou inspiratie? Welke muziek zorgt voor een energieboost?

  5. Laatste tip voor zomerse content: blik terug op het afgelopen jaar

    Vaak grijpen we het einde van het jaar aan om terug te blikken. Maar eigenlijk leent de zomer zich daar ook uitstekend voor. Zeker nu we de heftige coronatijd achter de rug hebben. Wat heeft dat met jou gedaan? Met je bedrijf? Hoe combineerde je werk en privé? En misschien heb je wel lessen geleerd van deze heftige tijd.

 

Door ook in de zomer af en toe iets van je te laten horen op bijvoorbeeld LinkedIn, je blog, je website of Instagram, kun je na deze relaxperiode weer lekker snel uit de startblokken. En je hoeft er echt geen tijd voor in te plannen tijdens je vakantie. Plan gewoon een of twee berichten in tijdens je afwezigheid, zodat je zichtbaar blijft.

Meer contenttips? In deze blog delen we waar je over kunt bloggen. 

 

Archieven

Pin It on Pinterest

Share This