Blog

5 redenen om een in company schrijfworkshop te volgen

5 redenen om een in company schrijfworkshop te volgen

‘Ik vond het superleuk en dat had ik helemaal niet verwacht!’ Deze reactie kreeg Romy laatst na het geven van een in company schrijfworkshop. ‘En dat vond ik niet alleen heel leuk om te horen, het laat ook zien hoe belangrijk het kan zijn iedereen binnen je bedrijf...

Lees meer
Zo schrijf je een brief die wél effect heeft

Zo schrijf je een brief die wél effect heeft

Een sollicitatiebrief, een klantbrief of een andere zakelijke brief schrijven. Het is niet ieders ‘cup of tea’. Veel mensen vinden het schrijven van een brief lastig en tijdrovend. Toch kan dit communicatiemiddel, mits je de juiste toon en vorm gebruikt, veel aandacht...

Lees meer
5 tips voor SEO-proof teksten

5 tips voor SEO-proof teksten

Als ondernemer, of je nu een beginner of routinier bent, ontkom je er niet aan: goede webteksten. En hoewel het schrijven van een tekst soms al moeilijk genoeg is, is een lekker leesbaar verhaal alleen niet meer voldoende. Om meer bezoekers naar je website te trekken,...

Lees meer
Terugblik Djaydee: 1 jaar TextVast

Terugblik Djaydee: 1 jaar TextVast

Een kwartier voordat mijn basketbalwedstrijd startte, kreeg ik een telefoontje. Hmm, onbekend nummer. Toch nam ik op. ‘Hoi met Djaydee’. ‘Hoi met Koen Chatrou, tekstbureau Textvast.’ Via via, was Koen aan mijn nummer gekomen. Hij vertelde over zijn bedrijf dat hij...

Lees meer
Voor het eerst aan de slag met communicatie? Let hier op!

Voor het eerst aan de slag met communicatie? Let hier op!

Als je je nog nooit bezig hebt gehouden met communicatie…. Waar begin je dan? Die vraag krijgen wij regelmatig. En wij vinden het super leuk om samen met een team of organisatie een vliegende start te maken! Zeggen jullie al maanden (of jaren): ‘We moeten meer met...

Lees meer
Top 10 taalergernissen

Top 10 taalergernissen

We hebben ze allemaal: taalergernissen. Soms is het een kwestie van smaak. De een haat het om Engelse termen in zijn tekst tegen te komen, terwijl de ander er helemaal happy van wordt. Zo lang je weet wat je doelgroep wil lezen, is het niet ‘goed’ of ‘fout’ om een...

Lees meer
Vacature tekstschrijver

Vacature tekstschrijver

Lijkt het jou leuk om de ene dag een ondernemer te interviewen van een innovatieve start-up en de andere dag een artikel te schrijven over de nieuwste woontrends? En lijkt het je tof om te werken in een klein team van tekstschrijvers? Dan is deze vacature iets voor...

Lees meer
Online of offline communicatie: de plussen en minnen

Online of offline communicatie: de plussen en minnen

Wat is het beste: een online magazine versturen of een fysiek exemplaar in de bus? Moet je al je aandacht richten op bloggen of werkt een ouderwetse advertentie in de krant voor jou beter? En ontvangen jouw medewerkers liever een update via de mail of een nieuwsflits...

Lees meer
Hoe blijf je als ondernemer zichtbaar tijdens de lockdown?

Hoe blijf je als ondernemer zichtbaar tijdens de lockdown?

Veel ondernemers worden getroffen door de lockdown. Zeker nu de lockdown langer duurt, voel je misschien de behoefte om zichtbaar te blijven. Maar hoe doe je dat? Zonder dat je veel hoeft te investeren in een webshop, een duur programma om een online training te geven...

Lees meer
Terugblik: TextVast in 2020

Terugblik: TextVast in 2020

2020: het jaar van twee keer een lockdown, thuiswerken samen met je kinderen en ondernemen met je handen op de rug gebonden… Maar ook het jaar van nieuwe initiatieven, elkaar opzoeken en digitaal werken en vergaderen. Hoe was ons 2020? Een terugblik.    ...

Lees meer
Onderwijscommunicatie: draai het eens om!  

Onderwijscommunicatie: draai het eens om!  

Die school bij ons op de hoek, is dat iets voor onze zoon of dochter? Om antwoord te geven op die vraag ga je op onderzoek uit. Je leest een wollig stuk over de missie en visie, bladert een ellenlange schoolgids door en leest ergens ver weggestopt op de site wat de...

Lees meer
Samenwerken met een tekstschrijver: hoe werkt dat?

Samenwerken met een tekstschrijver: hoe werkt dat?

Voor het eerst wil je de hulp van een tekstschrijver inroepen. Bijvoorbeeld omdat je je eigen onderneming start en teksten voor je website nodig hebt, serieus aan de slag wilt met bloggen of je aan nieuwe klanten wilt presenteren met een eigen magazine. Maar… hoe ziet...

Lees meer
5 clichés over communicatie en copywriting

5 clichés over communicatie en copywriting

Wedden dat je een van deze clichés over communicatie en tekstschrijven wel eens gehoord hebt? Ze zijn er niet voor niets, deze dooddoeners. Ze zijn waar! Dus: stof deze oude waarheden af en dóe er wat mee! 1. Schrijven is schrappen 
Een wijs man (genaamd Blaise...

Lees meer
Content in de zomer: 5 tips

Content in de zomer: 5 tips

De zomervakantie is begonnen! Tijd om even tot rust te komen. Even wat minder posten op je social mediakanalen is nu logisch en helemaal niet erg. Maar zo’n twee maanden helemaal niets van je laten horen, is ook niet aan te raden. Uit het hoofd, uit het hart, zeggen...

Lees meer
Vind de aandacht: vier tips

Vind de aandacht: vier tips

Je organiseert een online seminar. Je lanceert een nieuw product waar je enorm trots op bent. Je wilt dat iedereen weet dat jij net gestart bent. Verschillende redenen om even de spotlights op te zoeken. Maar dat blijkt soms moeilijker dan gedacht, de aandacht trekken...

Lees meer

Archieven

Pin It on Pinterest