Blog

Vind de aandacht: vier tips

Vind de aandacht: vier tips

Je organiseert een online seminar. Je lanceert een nieuw product waar je enorm trots op bent. Je wilt dat iedereen weet dat jij net gestart bent. Verschillende redenen om even de spotlights op te zoeken. Maar dat blijkt soms moeilijker dan gedacht, de aandacht trekken...

Lees meer
Lessons learned: communicatie in het onderwijs

Lessons learned: communicatie in het onderwijs

Terug van weggeweest…. Twee jaar geleden startte ik een communicatieklus bij de scholengemeenschap waar ik mijn werkzame leven ooit begon (het Commanderij College). Ik zou een maandje of twee bijspringen op de afdeling communicatie. Dat liep anders dan gedacht en...

Lees meer
Uit de intelligente lockdown… 3 tips voor content

Uit de intelligente lockdown… 3 tips voor content

Eindelijk: naar school, de kapper, thuiswerken zonder kinderen of je nagels bij laten werken. De eerste stapjes naar ‘het nieuwe’ normaal. Voor veel bedrijven verandert er nu of heel binnenkort iets, omdat er weer meer mag. Hoogste tijd om je bedrijf dus post lockdown...

Lees meer
Een magazine maken in tijden van corona? Juist nu

Een magazine maken in tijden van corona? Juist nu

Is het wel verstandig om in deze onzekere coronatijd een magazine uit te brengen? Ja! Juist nu zijn veel mensen thuis en hebben ze de tijd om te lezen. Bovendien leent een magazine zich om echt even een momentje voor jezelf te pakken. En wie kan dat in deze heftige...

Lees meer
Copywriter tijdens de coronacrisis

Copywriter tijdens de coronacrisis

Vrijdag nog een interview, netjes 1,5 meter uit elkaar en geen handen schudden, maandag ineens docent op… de thuisschool. Zoals zoveel Nederlanders werden ook wij overvallen door alles wat er gebeurde nadat het coronavirus ons land in zijn greep kreeg. En net als heel...

Lees meer
Zo maak je een goede briefing voor een copywriter

Zo maak je een goede briefing voor een copywriter

Als copywriters hebben wij al heel wat briefings gezien. Soms is een briefing een groot woord en is het niet meer dan een zinnetje, soms is zo’n briefing voor een tekstschrijver zeer uitgebreid. Denk niet te luchtig over de briefing, want hoe duidelijker die is, hoe...

Lees meer
Drie redenen om een copywriter in te huren

Drie redenen om een copywriter in te huren



Een copywriter inhuren? Waarom zou je? Je schrijft zelf wel even die flyer/blogpost/blog, toch? Grote kans dat je hier na een paar uur ‘taalworstelen’ heel anders over denkt. Drie reden om een copywriter in te huren.     1. Een copywriter leeft zich in in jou én in...

Lees meer
TextVast trakteert!  Blogpost cadeau 

TextVast trakteert!  Blogpost cadeau 

In onze vorige blog kon je inspiratie vinden voor verse blogposts in 2020. Heb je de blog gelezen, maar is het je (nog) niet gelukt om aan het schrijven te slaan? Geen probleem! Als nieuwjaarscadeautje (ja, we zijn al even bezig in 2020, maar wat dan nog) geven wij...

Lees meer
Begin het jaar goed: blogideeën 

Begin het jaar goed: blogideeën 

2020 is here to stay. Hup: tijd om die goede voornemens uit te laten komen. Is jouw goede voornemen: meer (zakelijk) bloggen? Dan hebben wij een cadeautje voor je: vijf blogideeën. Kun je meteen met goede moed aan de slag!  Blogidee 1: favoriete quote (serie) Werk je...

Lees meer
TextVast in 2019: dé (oh zo originele) terugblik

TextVast in 2019: dé (oh zo originele) terugblik

Een grote brand in de Notre Dame, Duncan Laurence wint het Eurovisie Songfestival met zijn nummer Arcade en ons ‘koude’ kikkerlandje tikt met 40,7 graden Celsius een nieuw warmterecord aan. De laatste weken van het jaar zijn traditioneel gezien hét moment om terug te...

Lees meer
Vooroordelen verdwijnen door verhalen

Vooroordelen verdwijnen door verhalen

De Binnenstad van Helmond is een wijk waar je niet wilt zijn, laat staan wonen. Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt willen gewoon niet werken. En vluchtelingen vinden geen baan omdat ze een uitkering wel prima vinden. Zomaar wat vooroordelen die je dagelijks om...

Lees meer

Archief

Pin It on Pinterest